ב  ש  ב  י  ל       י  ש  ר  א  ל

שביל ישראל מרס 2014

איפה: ממצפה רמון לערבה (טיול חוזר)

מתי: חמישי שישי שבתן, 13-14-15 למרס 2014

מי: דוד ואדגר (שהגיע משוויץ במיוחד לטיול)

תנאי מזג אויר: יום חמישי ושישי בבוקר - מזג אויר סוער בכל הארץ

תמונות: אין, לא היתה מצלמה

דוד מספר על הטיול:

קצת מאוחר, אבל אני מרגיש חובה לספר לכם על הטיול לנגב.

היינו אמורים לצאת חמישה. אבל אריק לא יכל, לשמוליק היתה אינטואיציה לא טובה ועמית חשש משטפונות. אז יצאנו שניים - אדגר ואני ביום רביעי בערב.

נפגשנו בבאר שבע. אדגר כבר עשה קניות. חנינו את המכונית ולקחנו אוטובוס למצפה. כרגיל, ישנו בחורשה ליד תחנת הדלק. הבאנו אוהל שהוכיח את יעילותו. מישום מה, חשבתי שנטרך הרבה מים, כך שלקחנו 6 ליטר כ"א.

היום הראשון היה ארוך אבל מהנה. הלכנו בניחותא, נהנינו מהנוף ועידכנו זה את זה בחדשות (אצל אדגר החדשות תמיד מפתיעות...). היה קריר, אבל זה הסתבר ככיף גדול. בקושי שתינו. באמצע היום התקשרנו לבטל את ההטמנה שהזמנתי.

בערב ישנו במפגש עם ציר הנפט ליד סכין סהרונים. אדגר החליט להתחבר לטבע, ודווקא הלילה החליט לישון מחוץ לאוהל - יש לו קונדום שאפשר להכניס את השק"ש לתוכו. היו רוחות חזקות, וגשם דק. בדיעבד שנינו ישנו באופן סביר.

בבוקר היה קר, היתה רוח חזקה וטפטוף. הגענו לפרסת נקרות והתלבטנו אם ללכת בפנים או לדלג.

החלטנו ללכת בפנים. לקראת היציאה מהפרסה השמש יצאה ועצרנו להתייבש. אח"כ עלינו לכרבולת חרירים. בתצפית, היה מראה מאד מרשים לראות את העננים שטים במהירות ואת הצל שלהם בתוך המכתש. המשכנו לנחל מעוק ואח"כ לנחל גלד. מדי פעם טפטף. בעין גלד היתה זרימה ממש ואדגר התרחץ בבריכה. כשהגענו למפל מעל גב חולית ראינו למטה את ערוץ נחל נקרות זורם. ירדנו לחניון. מצאנו בו המון בקבוקי מים מלאים ארגז בצלים ושמן. נחל נקרות זרם ואי אפשר היה לחצות אותו! גם המפל מנחל חולית זרם. מקסים. ליד החניון חיכתה לנו גם הטמנה שהזמנתי עם 30 ליטר מיותרים שהשארנו למטיילים הבאים אחרינו.

בבוקר נחל נקרות כבר היה יבש לגמרי. עלינו להר יהב והתגלגלנו לכיוון הערבה. מצאנו גבים מלאים והתרחצנו. להקת עגורים תפסה טרמיקות מעלינו והמשיכה צפונה. בסוף הגענו לספיר. עצרנו טרמפ חזרה לב"ש שם חיכתה לנו הפתעה. רכב שחנה ליד המכונית שלי נשרף לילה קודם. ולמכונית שלי נגרם נזק. עד שהרכב חלופי הגיע אכלנו שיפודים אצל שופן (שם היינו גם בטיול אחר).

לסיכום, זה קטע מקסים של השביל. דווקא מזג האויר החורפי היה הפתעה חיובית. לא צריך לסחוב הרבה מים. אוהל וחליפת סערה פותרים את הבעיה. ובנגב הגדול אין סכנה להיות מופתע משיטפון. הנחלים גדולים ואין בעיה לזוז הצדה.

אני ממליץ לעשות את הטיול הבא לנגב בחורף ולא באביב.